Bătaie de joc sau nepăsare din partea administraţiei judeţene?
Drumul județean 585 a fost asfaltat în această vară și redat circulației cu surle și trâmbițe din partea administrațiilor județene și locale patronate de coaliția PNL – PSD. Atunci era domnul Romeo Dunca președintele consiliului județean Caraș Severin, din partea PNL. După alegerile din vară, postul a revenit domnului Silviu Hurduzeu din partea PSD. Până la urmă nu este așa de important păstorul județului, este doar foarte important că drumul asfaltat cu greu, după atâta timp de așteptare din partea locuitorilor zonei, locuitori care îl folosesc pentru a merge la serviciu în orașele Bocșa sau Reșița, este din nou distrus într o porțiune sensibilă aflată în rampă, în localitatea Doclin. Este a doua oară când se întâmplă același lucru într-un răstrimp de câteva luni doar : mașini care aparțin ori sunt închiriate de firma „MAX AGRO” care are o staţie de betoane şi un depozit de piatră între satul Biniş şi oraşul Bocşa, transportă piatră de la o carieră aflată în localitatea Surduc, o localitate de pe raza drumului județean 585, maşini care sunt încărcate cu zeci de tone de piatră la care se adaugă și greutatea mașinii, fac câteva zeci de curse zilnic pe drumul proaspăt asfaltat. Impactul a fost nimicitor pentru acea zonă din rampă unde distrugerile asfaltului sunt năucitoare.
Am stat de vorbă cu un conducător auto al unui asemenea camion, iar omul, fără să știe de ce îl întreb de greutatea pe axele maşinii, a răspuns ” ….oricum nu avem voie să punem mai mult de 30 de tone cu tot cu greutatea mașinii, dar aia înseamnă că trebuie să facem trei ture pentru a căra un camion plin”. Am fost mirat cum pot să facă atâtea curse într-o zi, circa 20 de mașină, însă am aflat cum, într-o noapte petrecută în zonă : mașinile de cărat piatră circulă inclusiv noaptea, șoferii lucrând în schimburi.Oare chiar așa de greu este ca organele responsabile cu cântărirea încărcăturii de pe camioane să facă o operație de depistare a neregulilor și pe drumul județean 585? Sau interesele de partid nu coincid cu interesele oamenilor locului care sunt privați de posibilitatea de a avea un drum practicabil pentru autoturismele personale? Ori intervine expresia cunoscută spusă de edilii locali ‘lasă, ei îl strică, ei îl repară” ? Nu contestăm asta, până la proba contrarie, dar mașinile oamenilor care se defectează, își distrug sistemul de direcție sau își sparg băile de ulei prin pietrele ascuțite ieșite brusc în drum, cine le repară sau mai bine zis cine le suportă reparația care trebuie făcută doar datorită stării execrabile a drumului ? Poate totuși cineva se va sesiza și se vor lua măsuri care să ducă la îndreptarea acestor probleme și stoparea distrugerii acestei rute.
Cred că dacă autorităţile locale s-ar implicva mai mult, lucrurile ae sta altfel, sperăm ca măcar în viitor să o facă mai mult şi maI BINE.
de Adrian Cîrdu